Recenzia: Awkward

10. srpna 2016 v 21:50 | Mary |  Seriály
Na tomto článku pracujem už pekne dlhú dobu a nejaký ten piatok mi už leží v rozpísaných. Postupne som sa ho snažila dopisovať a dnes konečne nadišiel čas, kedy som sa odhodlala k jeho zverejneniu. Vopred upozorňujem, že recenzia bude mega dlhá (vzhľadom na to, že Akward je asi mojim najobľúbenejším seriálom vôbec) a článok bude obsahovať veľa spoilerov, čiže ho odporúčam čítať len tým, ktorý rovnako ako ja celý seriál dopozerali alebo tým, ktorým spoilery nevadia a chcú sa dozvedieť niečo o deji a postavách. Takže ideme na to.

Na začiatok by sa zišlo napísať, že sa jedná o seriál hlavne pre tínedžerov, v ktorom sa pravdepodobne nedočkáte žiadnych originálnych scénok. Všetko, čo sa v seriáli deje ste už mohli vidieť v mnohých filmoch zo stredoškolského prostredia, prípadne v iných seriáloch. Avšak ak máte radi drámu (v každej epizóde nastane nejaký zvrat, ktorý kompletne všetko zmení), nemáte veľa času (každá epizóda má len okolo 20 minút) a máte radi tínedžerské filmy a seriály, určite sa pri tomto seriáliku zabavíte. Navyše väčšina postáv je fakt zaujímavá a skvelá, málokedy sa stane, že by som si v seriáli obľúbila takmer všetky postavy. Ako prvé si teda rozoberieme práve tie. Ak by som však mala niečo písať ku každej postave, ktorá sa v Awkwarde objavila, tento článok by pravdepodobne nemal konca, preto sa budem venovať len tým najhlavnejším a najobľúbenejším.

Jenna (Ashley Rickards) je dievča, okolo ktorého sa tam všetko točí. Zo začiatku som ju mala strašne rada a tak trochu som sa v nej nachádzala. Outsiderka, ktorá má len pár skutočných kamarátov, nesmelá, skôr utiahnutá... Čím ďalej som však v seriáli bola, tým viac mi začala liezť na nervy. Tým nechem povedať, že by som jej postavu prestala mať rada, mala mnoho momentov, pri ktorých som ju ľutovala, prípadne som úplne chápala pohnútky, ktoré ju videli k vykonaniu určitých činov ale taktiež som vo viacerých chvíľach nechápala, čo to do pekla robí, kvôli čomu to robí a párkrát som si aj nesúhlasne poklepala po čele kvôli tomu, ako neskutočne mnohé veci skomplikovala. Taktiež som bola dosť nervózna z jej večnej nerozhodnosti čo sa týka výberu chlapa. Od začiatku vedela, že ten pravý je Matty (Beau Mirchoff), vedeli to všetci v jej okolí, vedela som to ja, vedel to každý, buďme k sebe úprimní. Väčšinu chlapov, s ktorými sa dala dokopy som neznášala. Fakt.

S Jakom (Brett Davern) tvorili celkom milý pár, uznávam. Keď chodila s ním, bola som na pár sekúnd na pochybách, či je Matty skutočne ten pravý. Ale keď sa Jake dal dohromady s Tamarou (Jillian Rose Reed), pochopila som, že ten proste patrí k nej. Áno. JAKARA je spolu s JATTY jeden z mojich najobľúbenejších párov zo seriálu. K tomu najobľúbenejšiemu sa však ešte len dostaneme. Jake bol skvelá postava, od začiatku mi sedel, bol proste tým typickým, zlatým chalanom, čiže sa vôbec nedivím, že Jenne učaroval. Zároveň je to jedna z mála postáv, ktorá mi asi ani raz nešla na nervy a to už je čo povedať!

A samozrejme, nesmieme zabudnúť na ukecanú Tamaru, najlepšiu kamarátku Jenny. Zo začiatku, keď sa vláčila s Rickym Schwarzom mi fakt liezla na nervy (som zvedavá, koľkokrát ešte v tomto článku použijem toto slovné spojenie :D) a celkovo keď začala rozprávať, neverila som vlastným ušiam. Vysvetlite mi, ako niekto môže tak rýchlo rozprávať?! :D Kebyže také dievča poznám v reálnom živote, neviem, či by som stíhala spracúvať všetko, čo by mi povedala. Neskutočne ma mrzelo, keď sa s Jakom rozišli, jej nový chalan Adam bol síce fajn, nič som proti nemu nemala ale nebolo to ono. Druhá Jennina kamarátka Ming (Jessica Lu) mi tiež nevadila ale prišla mi celkom nevýraznou postavou. Zápletka s ázijskou mafiou bola zaujímavá a vtipná avšak keď uprostred seriálu postava Ming zmizla, nejako hlboko ma to nezasiahlo. Fičalo to bez nej v pohode ďalej. A Matty. Samozrejme, akoby som mohla vynechať Mattyho. Tým som bola prvé dve- tri série úplne posadnutá. Idol školy, sexymbol. Klasika. A zamiluje sa práve do Jenny, najväčšej outsiderky. Klišé. Ale vôbec mi to nevadilo, pretože čo si budeme klamať, je radosť pozerať sa na neho. Jeho postava sa od prvých sérií zmenila o 180 stupňov. Z chlapca, ktorý sa hanbil za svoju nepopulárnu priateľku pred ostatnými chalanmi z futbalového tímu a ktorý sa kvôli tomu snažil udržať tento "vzťah" len v tajnosti vyrástol niekto úplne iný, lepší. O tom vám ale písať nebudem, bol to dlhý proces :D

A samozrejme, ako na každej správnej strednej škole, nesmie tu chýbať ani školská "bitch", ktorá nemá pre nikoho pekné slovo a každého len buzeruje. Klasicky sa jedná o kapitánku roztlieskavačiek, akurát s tým rozdielom, že tentokrát nejde o žiadnu blonďatú krásavicu ale o tmavovlasú dievčinu, ktorá je tak trošku pri sebe. Hovorím o Sadie (Molly Tarlov), ktorá je pravdepodobne mojou úplne najobľúbenejšou postavou z celého seriálu. Jej hlášky sú legendárne a vždy ma neskutočne pobavia, vrátane jej grimás, ktoré sú proste nenapodobniteľné. Zo začiatku seriálu mala zálusk na Mattyho (koniec koncov asi ako každá študentka Palos Hills), potom sa dala dokopy s Austinom, ktorý bol teda poriadny podivín. Uznávam, bol zaujímavý ale k Sadie mi proste nesedel a nikdy som mu neprišla na chuť. Preto ma svojim spôsobom potešilo, že im to nevyšlo a vzťah ukončili. A teraz sa plynule dostaneme k môjmu najobľúbenejšiemu seriálovému páru. Sadie a Sergio. Keď som zbadala prvýkrát Sergia (Niko Pepaj), zamilovala som sa :D Fakt. Vedela som, že práve toto je správny chlap pre Sadie a preto, keď sa konečne dali dokopy, skoro som zomrela od šťastia (aspoň vidíte, ako sa dá seriál prežívať :D). Keď sa ku koncu seriálu rozišli, to som práve naopak skoro zomrela od smútku. Úprimne som už nedúfala v to, že by sa v poslednej epizóde 5. série dali opäť dokopy, nevedela som si to predstaviť. Ale keď mi kamarátka v škole vyspoilerovala, že sa to fakt stalo... Svoju reakciu radšej nebudem popisovať, ešte by ste si začali myslieť, že som šialená a po tom fakt netúžim :D

Teraz už len tak v skratke o ostatných postavách, ktoré som vyššie nespomenula. Valerie (Desi Lydic) je jednou z najšialenejších postáv seriálu ale mala som ju úprimne rada. Práve tou svojou šialenosťou sa dosť odlišovala od ostatných postáv a väčšinu času s ňou bola dosť sranda, keďže jej správanie bolo veľmi nepredvídateľné. Jenniny rodičia Lacey (Nikki Deloach) a Kevin (Mike Faiola) mi v podstate nevadili, Kevin bol proste typický, starostlivý, fajn ocko avšak Lacey sa miestami správala fakt neskutočne a nepochopiteľne, preto mi moc ako postava nesedela a skôr by som ju zaradila k tým, ktoré som v seriáli veľmi neobľubovala. A úplne na záver dve postavy, ktoré som maximálne neznášala a dvíhala sa mi žlč zakaždým, keď som jednu z nich zbadala. Collin a Eva. Viac vám k nim nenapíšem, neboli by to totiž pekné slová a zmienila som ich tu len preto, aby som vás varovala v prípade, že sa do sledovania tohto seriálu pustíte.