Recenzia: Skam

11. března 2017 v 11:40 | MARY |  Seriály
1. SÉRIA

Pred tým, ako som si stiahla prvú epizódu som mala mierne obavy. Veľa som o tomto seriáli počula, väčšinou to boli pozitívne názory a bála som sa, že z mojich vysokých očakávaní nebude nič a napokon skončím sklamaná. Hlavne keď mnoho ľudí tvrdilo, že je tento seriál dosť podobný Skins, ktorý mne osobne veľmi nesedel. Avšak po zhliadnutí prvého dielu som vedela, že toto je láska. Milujem severské krajiny a štýl, akým je seriál natočený je veľmi zaujímavý a neokukaný. Každou ďalšou epizódou som bola na seriáli viac a viac závislá a napokon to skončilo tak, že som sa za jeden deň dopracovala až ku druhej sérii (vôbec nie som socka, ktorá kvôli tomu presedela niekoľko hodín za počítačom). Čo sa mi na SKAMe neuveriteľne páči sú postavy, z hlavných hrdiniek je mojou najobľúbenejšou Noora ("prekpavujúco") ale zároveň je mi veľmi blízka povaha Chris, ktorá si z nikoho nič nerobí, na nič sa nehrá, nehanbí sa za to, aká je a je absolútne sama sebou. A fakt ma očaril štýl obliekana Evy, ktorý je dosť podobný tomu môjmu. Vilde mi od začiatku akosi nesedela, spočiatku mi jej naivita prišla rozkošná a bolo mi jej ľúto, no potom sa to dostalo do bodu, kedy mi začala liezť na nervy (aj keď si nie som istá, či mi išla na nervy ona alebo len jej posadnutosť Williamom) a bohužiaľ, keď mi nejaká postava začne liezť na nervy, už si ju potom znovu neobľúbim. Teda aspoň doteraz sa mi to nestalo, možno sa to v priebehu ďalších sérií zmení. Úplne opačným prípadom je Sana, ktorá mi prišla hrozne dôležitá ale ukázalo sa, že je to celkom zaujímavá a fajn postava. Jonas mi prekvapujúci nevadil, práve naopak, s Evou som ich celkom shipovala a aj keď sa mnohokrát správal ako debil a mne jej bolo ľúto. Isak mi nesadol a niečo mi hovorí, že to inak nebude ani v ďalších sériách. Ehm. William. Typický namyslený lámač sŕdc na škole nesmel chýbať ani v tomto seriáli. Tu mi na počudovanie ale nevadí, keďže nie je prvoplánovo pekný a aj keď absolútne nie je môj typ, má niečo do seba (tie mikiny, ktorými si označoval baby, s ktorými spával boli... originálne. Je odo mňa hnusné, že som to napísala?!), rovnako tak aj Chris, ktorý síce v tejto sérii nemal toľko priestoru ale ako postava ma dosť zaujal. Celkovo skupina The Penetrators mi príde super a viem si predstaviť, že kebyže chodím to školy, v ktorej sa dej seriálu odhráva, aj mňa by na nej niečo lákalo. Ja som z prvej série nadšená úplne maximálne, som zvedavá, či moje nadšenie opadne po ďalších sériách alebo naopak.

2. SÉRIA

Táto séria je zameraná na moju obľúbenú Nooru, čiže sa to začína sľubne. Ukáže sa tu prvýkrát jej spolubývajúci Eskild (neukameňujte ma za to ale ja postavy gayov v seiáloch hrozne neobľubujem a v 90% prípadoch sú mi nesympatickí alebo ich vyslovene nemám rada- v prípade Eskilda je to síce menej intenzívne ale tvrdiť, že ho mám rada je asi tiež priveľa) a spolubývajúca Linn. Konečne sa tu prehlbuje Noorin vzťah s Williamom, ktorý je klasicky veľmi komplikovaný, no oni sú spolu fakt neskutočne rozkošní a veľmi im fandím. Vilde mi spočiatku prišla rovnako otravná, avšak ku koncu série som sa pristihla pri tom, že ju začínam mať rada a že napokon nie je taká hlúpa, ako sa mi zdalo. Eva, ktorá mi v prvej sérii nevadila mi začína miestami tiež dvíhať adrenalín (hlavne v scénach, kde je opitá je proste na nevydržanie) a pri zvyšných postavách sa asi nič nezmenilo. Pribudla tu postava Williamovho brata- Nikolai. Ospravedlňte ma za nasledujúce slová ale už od prvej chvíle, kedy som zbadala jeho tvár, som si povedala, že je to najviac asexuálny a nesympatický chlap, akého som zatiaľ (vo všetkých doterajších seriáloch, ktoré som sledovala) videla a ukázalo sa, že môj prvý dojem neklamal a vykľul sa z neho ešte väčší hajzel ako sa zdalo. Druhú sériu hodnotím ešte pozitívnejšie ako tú prvú, nadšenie zo mňa ani za mak neopadlo, práve naopak, do seriálu som sa zamilovala ešte viac (ak je to vôbec možné) a s vysokými očakávaniami a miernymi obavami (keďže 3. séria je zameraná na Isaka, ktorý mi veľmi nesedí), pokračujem ďalej.

3. SÉRIA

Tretia séria bola napočudovanie... celkom pozerateľná. Úprimne som sa obávala toho, že ju ani nedopozerám. Každopádne, určite nesúhlasím s tvrdením väčšiny ľudí, že je to najlepšia séria, u mňa bola na vrchole druhá. Ďalším problémom (minimálne pre tých, komu robí problém angličtina), ktorý sprevádzal túto sériu, bola ťažká dostupnosť. Pokiaľ si dobre pamätám, s českými titulkami boli dostupné len prvé 4 epizódy, ostatné som sledovala s anglickými titulkami. Všetkému sa dalo ale úplne super rozumieť, titulky boli úplne v jednoduchej angličtine avšak nič to nemení na tom, že je škoda, že ešte nie sú preložené. Čo sa týka postáv, okrem charakterov z minulých sérií tu pribudol Even, ktorý bol spolu s Isakom jednou z hlavných postáv a musím uznať, že mal niečo do seba. Minimálne mi prišiel veľmi zaujímavý. Ďalej sa tu pozornosť dosť sústredila na Isakovu partiu, vďaka čomu sme okrem Jonasa spoznali aj jej ostatných členov- Magnusa a Mahdi. Obaja boli celkom podarení týpci. Emma a Sonja mi prišli ako nevýrazné postavy, Emma síce pôsobila rozkošne, avšak to, ako neustále doliezala za Isakom mi prišlo neskutočne zúfalé a Sonja na mňa naopak pôsobila hrozne chladne a prísne. Čo sa mi ale na tejto sérii neskutočne páčilo bol šokujúci záver, totižto, celá séria sa niesla v pomerne pokojnom duchu a už som si myslela, že ničím nezaujme. Som rada, že som sa v tomto prípade mýlila ale o tom vám už radšej písať nebudem, mohla by som vyspoilerovať niečo veľmi dôležité a pokaziť tak zážitok tým, ktorí sa na tento seriál chystajú.

Ak by som to mala zhrnúť, SKAM ma ako seriál veľmi pozitívne prekvapil, som pomerne náročný divák a máloktorý seriál udrží moju pozornosť až do konca. SKAMu sa to jednoznačne podarilo a budem sa modliť, aby sme sa dočkali aj 4. série, pretože si myslím, že je tu ešte veľa postáv, ktoré sú dosť zaujímavé a mali by dostať priestor na to, aby sme sa dozvedeli ich príbeh. V podstate mu nemám čo vytknúť, postavy sú milé, prostredie, v ktorom sa seriál odohráva je perfektné, štýl jednodtlivých postáv radšej nekomentujem, lebo mi dochádzajú superlatívy (♥) a nesmiem zabudnúť ani na dokonalý soundtrack, vďaka ktorému som natrafila na množstvo pesničiek, ktoré teraz pravidelne počúvam. Určite mi nezabudnite do komentárov napísať, či tento seirál poznáte, ako sa vám páči, aké sú vaše obľúbené postavy, obľúbený párik, prípadne ak ste o seriáli nepočuli, či vás recenzia zaujala a plánujete mu dať šancu?