Recenzia: My Mad Fat Diary

12. července 2017 v 18:39 | MARY |  Seriály
Túto recenziu som začala písať hneď v deň, kedy som dopozerala poslednú epizódu tohto seriálu. Všetky pocity, ktoré vo mne zanechal boli ešte úplne čerstvé a ja som proste nemohla čakať. Musím povedať, že som od My Mad Fat Diary nemala žiadne očakávania, spomínala mi ho kamarátka a ja som vôbec netušila, do čoho idem. O to viac som bola príjemne prekvapená, keď som zistila, že sa mi každou ďalšou epizódou seriál páči viac a viac, dokonca som si všetky postavy tak neskutočne obľúbila, že pri poslednej epizóde som sa neubránila jednej slzičke a seriál som musela zaradiť medzi moje najobľúbenejšie.

Úprimne ani neviem, kde začať. Je to seriál, pri ktorom som naozaj intenzívne vnímala vývoj nie len hlavnej postavy Rae, ale aj všetkých jej priateľov. Príbeh sa začína tým, že sa Rae vracia z pobytu v liečebni, kde sa dostala po svojom pokuse o samovraždu. Snaží sa teda nejakým spôsobom opäť začleniť do spoločnosti aj keď to vôbec nemá ľahké. Dopomáha jej s tým jej terapeut Kester (mimochodom tiež perfektná postavička) a aby toho nebolo málo, jej matka každému nakecala, že jej dcéra bola namiesto v liečebni vo Francúzsku. A za tú dobu si domov stihla nasťahovať aj nového boyfrienda z Tuniska - Karima. Keď sa spätne pozerám na prvú epizódu, všetky postavy prešli obrovský kus cesty, hlavne keď zoberiem do úvahy, že prvé dve epizódy som si na Rae absolútne nedokázala zvyknúť, prišla mi strašne protivná, do toho aj Chloe, ktorá sa spočiatku tvárila ako najväčšia mean girl a bitch dohromady, z celej partie mi bol najviac sympatický asi Archie a iróniou je, že napokon som si všetkých maximálne zamilovala, čo sa mi v seriáli už pekne dlho nestalo.

Taktiež som sa viac a viac vedela vcítiť do Rae a všetko som prežívala s ňou. Niekedy asi až moc, lebo som sa pristihla pri tom, že prestávam mať pojem o čase a bez ohľadu na to, že som mala na práci veľa iných vecí, nedokázala som sa od seriálu odtrhnúť a bezmyšlienkovite som klikala na ďalšiu a ďalšiu epizódu. Priznám sa, že som asi okrem 20 minútového Awkwardu doposiaľ nevidela seriál, ktorý by som tak hltala. Pri všetkých cca 50 minútových seriáloch som si dokázala pozrieť len jednu časť za deň, no pri MMFD som sa prekonala a nerobilo mi problém pozrieť si aj tri hneď po sebe. Celkovo si myslím, že postava Rae bude mnohým tínedžerom sympatická, prežíva to, čo asi každý z nás, len o niečo intenzívnejšie, nie je dokonalá (čo je po všetkých tých seriáloch s perfektnou hlavnou hrdinkou s dokonalými vlasmi a postavou celkom príjemná zmena) a tiež má pocit, že pokašle všetko do čoho sa pustí. Je isté, že vám niekedy pôjde na nervy ale povedzme si narovinu, ktorý hlavný hrdina je vždy úžasný? Taktiež by som vám rada poradila: ak vám bude spočiatku Chloe nespympatická a myslíte si, že sa to nikdy nezmení... Počkajte s tým. Fakt s tým počkajte.

Jednou z dôležitých častí seriálu je samozrejme aj soundtrack, ktorý bol maximálne dokonalý (všímam si, že poslednú dobu mám celkom šťastie na seriály so skvelými soundtrackmi :D), keďže dej seriálu sa odohráva v roku 1996, kedy bola kvalita hudby predsa len niekde inde ako je dnes. A samozrejme, ako veľké pozitívum hodnotím aj postavy, všetky také odlišné ale predsa zaujímavé a v seriáli dosť potrebné. Hlavne vďaka odlišnosti postáv som zo seriálu tak nadšená. Ak by som si mala vybrať len jednu obľúbenú postavu, asi by som to nedokázala. Za zmienku tiež stojí charakter matky Rae, ktorá mi síce spočiatku prišla strašne strelená ale je to asi najlepšia seriálová mama, akú som zatiaľ zažila. Možno to znie divne ale je to tak. Taktiež sa mi páči, že postava Rae nebola v priebehu seriálu zapletená s desiatkami chlapov (áno, bolo by to dosť čudné vzhľadom na to, že... proste sa to k jej charakteru vôbec nehodí) ale nie je tajomstvom, že sa dnes snažia napchať milostné trojuholníky, päťuholníky a iné možné útvary do každého seriálu bez ohľadu na to, že sa to tam vôbec nehodí a seriálu to len uberá na kvalite. Taktiež musím spomenúť aj kresby, ktoré sa objavujú v priebehu celého seriálu a na ktorých som sa miestami fakt pobavila. Celkovo nemám nič, čo by som seriálu mohla vytknúť. Atmosféra, postavy, dej, spracovanie, soundtrack... Fakt by som tu najradšej napísala všetky možné superlatívy ale pre dobro všetkých túto časť asi vynechám. Ak teda hľdáte seriál, pri ktorom by ste sa mohli zasmiať, niekedy aj poplakať (ak ste slabé povahy ako ja), v ktorom je veľa nečakaných zvratov a ani na sekundu sa nebudete nudiť, My Mad Fat Diary je jednoznačne tá správna voľba.

Určite mi nezabudnite do komentárov napísať, či ste tento seriál videli alebo sa naň chystáte, a ak ste ho videli, bola by som rada, ak by ste mi napísali, čo sa vám na ňom páčilo/nepáčilo, aké ste mali obľúbené postavy alebo akékľvek iné vaše postrehy. Budem sa tešiť :)

.