Recenzia: The End of the F***ing World

16. února 2018 v 15:39 | MARY |  Seriály

Na začiatok je asi dobré napísať dve veci: posledná seriálová recenzia sa na blogu objavila dosť dávno, čo znamená, že som trochu vyšla zo cviku. Ak preto budete mať pocit, že dnešný článok nedáva zmysel, možno je to práve z toho dôvodu. Alebo možno za to môže fakt, že recenziu píšem bezprostredne po tom, ako som pred hodinou seriál dopozerala a tak som si ešte nestihla všetky myšlienky poriadne usporiadať, čo môže mať za následok, že moje písanie bude chaotické rovnako ako moje myšlienky. Každopádne, poďme sa do toho pustiť (pozor! článok môže obsahovať menšie spoilery!)

O seriáli The End of the F***ing World som toho veľa čítala, podobne ako aj o Black Mirror, ktorý mám momentálne tiež rozpozeraný. Vráťme sa ale k pointe. Seriál pozostáva z 8 epizód po 20 minút, čiže vám nezaberie toľko času a aj v prípade, že by vás nebavil, nemusíte si trieskať hlavu o stenu, že by ste do neho investovali čas úplne zbytočne (aj keď si myslím, že táto situácia je len veľmi málo pravdepodobná). Vedela som teda, že tento seriál existuje ale dopredu som si o ňom vôbec nič nezisťovala, chcela som sa nechať prekvapiť. A dobre som urobila. Hlavnými postavami seriálu sú tínedžeri James a Alyssa, obaja majú 17 rokov a nie úplne ideálne detstvo. Rovnako aj o nich môžeme povedať, že nie sú úplne obyčajní tínedžeri, o ktorých je väčšina seriálov. James má o sebe podozrenie, že je psychopat s túžbou zabiť človeka a Alyssa mu príde ako vhodná obeť. Z toho dôvodu pristúpi na to, aby spolu začali chodiť a my pri tom sledujeme, ako sa jeho vzťah k nej mení, rovnako tak aj to, ako sa mení samotná Alyssa. Preto všetkým odporúčam: nenechajte sa zmiesť prvými epizódami. Ak máte pocit, že jednu z postáv nemáte príliš v láske, s konečným verdiktom si počkajte na koniec seriálu. Oplatí sa to vydržať. Ja sa musím priznať, že asi prvýkrát som nemala problém ani s jednou hlavnou postavou. Je pravda, že som sa niekoľkokrát ocitla v situácii, kedy som nechápala ich konanie alebo som sa na nich (hlavne zo začiatku) celkom bavila, v konečnom dôsledku ale môžem prehlásiť, že v závere si získali moje srdce a kto tvrdí, že sa za 8 krátkych epizód nedá k postavám vybudovať silný vzťah, nevidel tento seriál.

Alyssa a James spolu utečú, spočiatku to vyzerá, že je to len ďalší spôsob ako sa vzoprieť rodičom a že ich jediná pohnútka je túžba po slobode. Časom ale vyplynie, že oboch k tomu viedlo niečo viac. Niečo, čo na nich už v detstve zanechalo nevyliečiteľné rany. Počas ich úteku sa stretnú s viacerými ľuďmi, ktorí im značne skomplikujú život a kvôli ktorým sa ocitnú vo veľkých problémoch. Ja sama som neskutočne pookriala, keď spoločne prišli za Alyssiným otcom a fakt som úprimne dúfala, že u neho budú v bezpečí. Opäť sa ale potvrdilo, že nie všetky seriály sú odsúdené k šťastnému koncu. Ja osobne neskutočne zbožňujem 20 minútové seriály, to ste sa ostatne mohli dovtípiť aj z minulých recenzií. Na tomto ma potešilo hlavne to, že každá epizóda je od začiatku neskutočne zaujímavá a koniec vždy dramatický, čo vás núti pokračovať v sledovaní seriálu a stále klikať na ďalšiu a ďalšiu epizódu. Ja som mala tento seriál pozretý za jedno poobedie a fakt som pri ňom stratila pojem o čase. Okrem iného musím vyzdvihnúť aj príjemný soundtrack, ktorý celý seriál doprevádzal a vďaka ktorému som z neho mala ešte väčší zážitok. Na čo by bolo tiež dobré upozorniť je asi fakt, že počas sledovania prvých epizód vám môže prísť seriál dosť... divný. Žiadne iné slovo ho lepšie nevystihuje. Sama seba som pristihla pri tom, ako si v hlave hovorím, aké sú niektoré scény čudné, ale to je na tom práve to zaujímavé. Odporúčam vám nájsť si na tento seriál viac času a pozrieť si všetky epizódy naraz, aby ste sa do neho mohli skutočne ponoriť a mať z neho ten najlepší možný zážitok.

A záverečné hodnotenie? Asi vás neprekvapí, že seriálu udelím plný počet bodov, keďže ma po celý čas držal v neuveriteľnom napätí a postavy som si naozaj obľúbila, čo je u mňa pomerne nezvyklé. Skvelý soundtrack, úžasné načasovanie všetkých udalostí, ktoré sa v seriáli stali a hlavne sa pripravte na to, že sa v niektorých epizódach objaví trošku krvi, tak to len taká priateľská poznámka na koniec, aby ste s tým počítali a náhodou vás to nevyviedlo z miery :) Určite mi nezabudnite do komentárov napísať či ste tento seriál videli, ak áno, aké z neho máte pocity, čo sa vám na ňom páčilo/nepáčilo a ak ste ho nevideli, nachádza sa na vašom seriálovom wishliste? Budem sa tešiť na komentáre :)

.